با ما در ارتباط باشید : 09199726467

مناسبتییادها

راه‌اندازی بسیج کارگری در کارخانۀ سلطنت‌طلبان!

درباره شهید یوسف پاشا موسی آبادی

یوسف که تا پیش از ازدواج، مشغول کار کشاورزی در روستا بود، پس از ازدواج وقتی مسؤلیتش بیشتر شد لاجرم به کرج رفت و در کارخانه نساجی فخر ایران مشغول به کارشد.

از آنجا که این کارخانه در رژیم منحوس پهلوی وابسته به رژیم ستم شاهی بود و یوسف هم اهل خواندن قران و بلند نگه داشتن محاسن، پای ساواکی ها به کارخانه کشیده شد.

آنها چندین بار وی را برای ادای توضیح به سازمان امنیت شاه احضار کردند، اما چون مدرکی غیر از خواندن قران نداشتند، آزادش کردند.

***

در گیر و دار انقلاب، یوسف پای ثابت تظاهرات بود. امام خمینی (ره) را از عمق جان دوست داشت و همین عشق، سبب شد تا این بار، مورد هجوم منافقین قرار گیرد و از ناحیه پا مجروح شود که به کمک دوستانش نجات یافت.

***

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیج کارگری را در کارخانه راه اندازی کرد؛ همان کارخانه ای که سالها سایه منحوص عمال رژیم سلطنتی را بر خود داشت.

او با لیاقت و شجاعت بینظری که از خود نشان داده بود، به عنوان عضو شورای فرماندهی و مسؤل تعاون بسیج کارگری کارخانه فخرایران انتخاب شد.

 ***

با شروع جنگ تحمیلی، او خانواده و همسر و 6 فرزندش را به خدا سپرد و راهی دفاع از کیان کشور شد تا در روزهای نیمۀ بهار 1365 به فیض عظیم شهادت رسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن