
سالگرد مجازی شهدای گردان حضرت علی اکبر علیه السلام
(اسفند ۱۴۰۰)

امسال هم طبق روال سالهای گذشته بچههای گردان منتظر مراسم سالگرد بودند، مراسمی که تا قبل از شیوع کرونا امید و دلگرمی خانوادههای معظم شهدای گردان و محفل صمیمی تجدید دیدار و مرور خاطرات بر و بچههای گردان بود.
هر سال مراسم در حسینیه جماران برگزار میشد. همه میآمدند، یکی تدارکات بود یکی تبلیغات، یکی سخنران، یکی مداح، یکی مرور خاطرات رفقا میکرد و یکی کفشها را جفت میکرد. یکی گل هدیه میداد یکی خطاطی میکرد، خلاصه هر کس به نوعی در برگزاری مراسم کمک میکرد.
با شیوع کرونا، مراسم تعطیل نشد، مثل برنامههای دیگر مجازی شد. مراسم ضبط و منتشر شد و بچههای گردان تماشا کردند. هم خدا را شکر کردند که مراسم برگزار شده، هم حسرت محروم شدن از دیدار یاران، داغی شده بود بر دلشان.
برای برگزاری سی و دومین سالگرد، نشستی با حضور فرمانده گردان انجام شد. حرف ها بوی دلتنگی میداد و شوق دیدار دوستان؛ اما… دقیقا اسفندماه ۱۴۰۰، روزهای اوج ویروس بود. بالاخره نگرانی سلامت و تعهد به اجرای قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا باعث شد شیوه جدیدی برای برگزاری مراسم انتخاب شود. روشی که هم دیدار تازه شود، هم یادی از شهدای گردان شود و هم با مشارکت بچههای گردان انجام شود.
۱۷ گلزاری که شهدای گردان در آن آرمیدهاند انتخاب شد و برای هر گلزار یکی از بچهها به عنوان مسئول معین شد.
خادمان گردان، دستورالعمل زیارت مزار شهدا در بازه زمانی یکهفتهای را برایشان توضیح داده و لیست شهدای مربوط به هر مزار را برایشان ارسال کردند.
بچه های گردان هنوز هم مثل سالهای جنگ پای کار بودند…
مسئول هر گلزار با تعدادی دیگر از بچههای گردان همراه شده و به زیارت دوستان شهید خود رفتند. از آن زیارت فیلمبرداری کردند. هم دیدار بود هم خاطره گویی، هم خندیدند هم گریه کردند…
به فاصله کوتاهی، از ۱۷مزار تعیین شده، از ۱۶مزار محتوا (فیلم، عکس یا هر دو) به دست خادمان گردان رسید (بیش از ۳۰ گیگابایت). حالا نوبت خادمان گردان شده بود؛ بلافاصله دست به کار شدند. باید ۲۰ اسفندماه مراسم برگزار میشد. حجم کار آنقدر بالا بود که کار شبانه روزی میطلبید. فیلمها آنقدر قشنگ و صمیمی بود که موقع کار، خادمان را همراه بچههای گردان میخنداند و میگریاند…
۴۰۰ نفرساعت زمان گذاشته شد تا فیلمها و تصاویر ۱۴مزار که محتوای کاملتری داشتند (مجموعا ۱۷۵ دقیقه) تدوین و بارگزاری شد و در ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ به مدت پنج روز در سایت گردان بارگزاری شد.
در این مراسم بیش از ۸۰ نفر از بچههای گردان و خانواده معظم شهدا مشارکت کردند و بچههای گردان در سی و دومین مراسم توانستند شهدای ۱۴ گلزار را زیارت کنند و خاطراتی از آنها بشنوند؛ ضمن اینکه دوستان و همرزمان خود را نیز دیدار کردند.
سایت گردان و محتوای بارگزاری شده در کانال آپارات گردان در پنج روز مراسم (مجموعا) بیش از ۵۶۰۰ بازدید داشت.
فیلمهای گلزارها در مجموع ۱۱۷۰ بار و مجموعا ۶۳۰۰ دقیقه دیده شد. علاوه بر آن بارها و بارها دانلود شد و در گروههای مختلف فضای مجازی ارسال گردید (که متاسفانه آمار آنها قابل رصد و محاسبه نمیباشد).
عنایت شهدای گرانقدر گردان حضرت علی اکبر علیه السلام را قدر دانسته و شکر گزاریم.
از فرمانده محترم گردان و کلیه همرزمان که به هر صورتی مشارکت کردند و فیلم گلزارها را به نظاره نشستند و زیارت کردند سپاسگزاریم.
مطالب ویژه سی و دومین سالگرد شهدای گردان حضرت علی اکبر علیه السلام عبارت بودند از:
سی و دومین سالگرد شهدای گردان علی اکبر (ع)
زیارت گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
زیارت گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج
زیارت گلزار شهدای امامزاده علی اکبر (ع) چیذر
زیارت گلزار شهدای امامزاده پنج تن لویزان
زیارت گلزار شهدای انجم آباد رباط کریم
زیارت گلزار شهدای امامزاده عبدالله (ع) صباشهر
زیارت گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) شهریار
زیارت گلزار شهدای امامزاده محمدتقی (ع) رباط کریم
زیارت گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج
زیارت گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) شهرقدس
زیارت گلزار شهدای امامزاده اسماعیل (ع) شهریار
دلسرودۀ رزمندۀ گردان؛ حاج حسین زینعلی
خادمین گردان علی اکبر علیه السلام از همه کاربران به خصوص رزمندگان سرافراز این گردان به خاطر مشارکت در برگزاری مجازی مراسم امسال کمال تشکر و قدردانی را دارند.
به امید روزی که در سپاه حضرت ولی عصر عجل الله بار دیگر حماسه آفرینی نمایید.



